Yritysesittely

Decens perustettiin Tampereella vuonna 2008. Olemme siis iiteepalvelufirmaksi hyvinkin keski-ikäinen, ellemme jopa seniori. Iän karttuessa ovat toimintatapamme ja prosessimme jalostuneet jatkuvasti ammattimaisemmiksi – ainakin jos asiakkailtamme kysytään. Tamperelaista kiekkohistoriaa mukaillen: aloitimme Koulukadulta ja nyt pelaamme Nokia Arenan yleisömeren edessä.

Decens aloitti laite- ja projektitoimittajana, mutta nykyään olemme puhdasverinen palvelufirma: toimitamme palvelumallina kokonaisvaltaista iiteepalvelua – erityisesti leipälajejamme ulkoistusta ja käyttötukipalvelua – sadoille asiakkaille joka puolella Suomea. Palvelumme skaalautuvat kaiken kokoisten yritysten muuttuviin iiteetarpeisiin, laitteista kokonaisulkoistuksiin.

Pääkonttorimme on yhä Tampereella, ja muut toimipisteemme sijaitsevat Espoossa, Jyväskylässä, Turussa, Oulussa ja Vaasassa.

Decens on kokonaan suomalaisessa omistuksessa oleva yhtiö. Kaikki työt tehdään suomalaisen henkilökunnan voimin ja palvelut rakentuvat suomalaisten konesalien pohjalle. Decensillä työskentelee n. 120 ammattilaista, joista 2/3 toimii asiantuntijatehtävissä.

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Decensille Avainlippu-merkin osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle IT-ulkoistus- ja käyttötukipalvelulle. Decens on myös Suomalaisen Työn Liiton jäsenyritys.

Vuonna 2023 liikevaihtomme oli yli 21 miljoonaa euroa, joten saavutimme reilusti asettamamme kasvutavoitteet ja nousimme ensimmäistä kertaa myös Tivi 250 –listalle Suomen suurimpien IT-firmojen joukkoon.

Ulkoistuspalveluiden kysynnän kasvu perustuu laatuun ja luotettavuuteen sekä palveluiden jatkuvaan kehitykseen, jossa huomioidaan asiakkaiden muuttuvat tarpeet. Tämän kaiken takana on luonnollisesti erittäin ammattitaitoinen henkilökuntamme, jonka tamperelaisuuteen nojaava nöyrä palveluasenne ja hyvä iiteepelisilmä vaihtuvissa tilanteissa takaa asiakkaidemme tyytyväisyyden.

Panostamme toimintamme ja palveluiden kehittämiseen vahvasti myös tulevina vuosina. Tulevaisuuden investoinneilla laajennamme palveluliiketoimintaamme edelleen ja vahvistamme omaa ja asiakkaidemme kilpailukykyä. Liikevaihdon kasvun odotamme jatkuvan edelleen vahvana.

Decens-heimossa työskentelee lähes 120 ammattilaista, joista kaksi kolmesta asiantuntijatehtävissä.
Heimomme kaikesta päätellen viihtyy töissä: eNPS eli työntekijöiden suositteluhalukkuusindeksi on niinkin kova kuin 69. Yleisesti ottaen luku 50 edustaa jo huippuluokkaa, joten kaiketi meillä on syytä olla omaan numeroomme ihan tyytyväisiä. Henkilöstötyytyväisiä siis.

NPS eli Net Promoter Score on keskeinen asiakastyytyväisyyden mittari, jolla seurataan asiakkaiden suositteluhalukkuutta. Kun NPS-lukua 50 pidetään jo erinomaisena, niin Decensin tuorein mittaustulos 73 on…no, kyllähän se meidänkin mielestämme hyvä on. Mutta ei nyt tehdä tästä suurta numeroa.

Decensin Service Desk -palvelussa yli 70 kokenutta tietotekniikan asiantuntijaa tarjoaa iiteekäyttäjätukea kolmella kielellä asiakasyritysten työntekijöille ja teknisille tukihenkilöille. Vaikka kuukausittain meille tulee lähes 5000 tukipyyntöä eli tikettiä (eli kiirettä pitää), suoriudumme niistä asiakkaiden mielestä varsin kelvollisesti: asiakastyytyväisyyskeskiarvomme kun on 4,7/5,0 – aivan iiteealan huippua siis. Kaikkiaan Decensin Service Desk on muuten historiansa aikana hoitanut melkein puoli miljoonaa tikettiä. Aikamoinen määrä.

Osaamisalueet

HW-products, ICT, Kone- ja laitevuokraus, leasing, SW-products, System Integration, Verkkopalvelut

5G, Connectivity, IoT, Keinoäly, Monitorointi, Sähköiset palvelut, Turvallisuus